Translate

tirsdag 29. juli 2014

Strikkekurven

Jeg har lenge vært på jakt etter "den perfekte kurv" til mine strikketøy.
Og siden jeg alltid har mer en et prosjekt på gang har jeg ønsket meg en stor kurv med flere rom i.
Jeg ønsket meg og mange små rom til alle "nødvendigheter" som bør være med i strikkekurven.
Har leitet en stund, men fant aldri den perfekte kurven.
 
Hva gjør jeg da........jo jeg lager den selv. En stor og romlig kurv med mange rom og masse lommer.
 
Kurven er heklet i Hoooked zpagetti på heklenål nr 10.
 
Brukte 5 nøster.
Så må kurven ha for. Da brukte jeg et akrylbelagt stoff, voksduk, kjøpt på princess.

Masse deler. 12 lommedeler, 2 skillevegger, en bunn og en del til kanten rundt.
Så skulle herligheten sys sammen......
 



Det tok en del tid, men tilslutt ble jeg fornøyd. Så var det å sette foret fast i heklekurven. Og fylle den med godsakene mine.


Tre gode rom til strikketøy. Alle rommene er
utstyrt med strikkepinnelomme

På pass ved strikkestolen

Detalj av strikkepinnelommen.
Egen lomme for strømpepinner
 
Kurven min inneholder.
3 rom for håndarbeid
3 lommer med plass for strikkepinner, med egen lomme for strømpepinner
1 lomme for syskrin
1 lomme for knappenålboks
4 rom for penn/blyant.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar