Translate

lørdag 31. mai 2014

Nytt kjoleprosjekt

I hylla mi på hobbyrommet har det stått 5 spoler med Perle bomullsgarn fra Hillesvåg i over 18 måneder. På tide at det blir bruk? Ja, men til hva???
 
Satt i går og strikket på et sjal i en sjalsalong i facebook-gruppa Strikkekafeens venner.

Enkel strikking og dermed flyr tankene sin egen vei. Tankene gikk til garnspolene i hylla.
Hva gjør jeg med de????
Tankene flyr videre..... Kanskje en kjole? Hvordan skal den se ut???
Kommer på et jakkemønster hos Drops. Kanskje det går an å bruke? Inn på nettet, fant jakkemønsteret


Bilde lånt fra garnstudio
Og satte i gang.
Med penn, papir, kalkulator, garn og pinner + masse pågangsmot satte jeg i gang. Jeg fant fort ut at dette mønsteret ikke passet så veldig bra sammen med bomullsgarn :/ Det var bare å rekke opp. Heldigvis var jeg "bare" begynt å strikke på armen.
 
Etter litt mer fundering fant jeg et mønsterdiagram fra vikinggarn. Dette kan jeg kanskje bruke tenkte jeg. Som tenkt så gjort.
 
La opp til ny arm og strikket i vei. Litt prøving underveis og resultatet så lovende ut
Og etter strikking til langt på natt er første,armen ca halvveis

Gleder meg til fortsettelsen.
 
Ha en flott lørdag. Det skal jeg :D
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar