Translate

mandag 20. mai 2013

MAI, MARIUSSTRIKKING OG GARNGALSKAP

Pinsehelg, sol, sommer og strikketøy. Det er deilig det..........
Mariusjakken  til elstemann er ferdig :-)
Her kommer en biledserie over progresjonen
Armene og vrangborden på bolen er ferdig

Kommet ca halveis på glattstrikkdelen. Dett er det verste med hele jakken

Kake + cola + mønsterstrikk = bursdagsfeiring

Når alle 3 guttene mine vil ha Mariusjakke da strikker jeg navnet inn på ryggen

Det skumleste, tenk om det rakner. Det gikk bra denne gangen og :-)

Sammenstrikking på skuldrene. Strikk en maske fra hver pinne til venstre rett sammen og fell på vanlig måte.

Ferdig avfelt skulder (vranga)

Og slik ser skulderen ut på retten

Første prøving. Ser ut til at jakken sitter som et skudd

Hetta er ferdig strikket, strikket på. forkanter strikkes

Ferdig montert

Ryggen med navn


Nå er neste jakke på pinnene :-)

I mai har jo Drops tilbud på garn. HURRA!!!!!!
Og da må det bestilles...........
87 DEILIGE nøster med garn...........
som om jeg ikke hadde nok fra før................ ;-)

 
GARNGALSKAPEN LENGE LEVE

HA EN FORTSATT FLOTT PINSE

2 kommentarer:

  1. Så flott en mariusjakke, og så artig med navnet på den!!
    Alltid spennende og sy ned og klippe opp...
    Jeg lærte noe nytt nå med måten din for sammenstrikkingen på skuldrene..jeg har alltid masket sammen med nål og tråd :) Artig!
    Ha ei flott uke i "galskapens" tegn!

    SvarSlett
  2. SÅ FLOTT DENNE MARIUSEN BLE. DU KOR FLINK DU ER SOM STRIKKER NAVNET INN PÅ RYGGEN. wOW. lA MEG TIL SOM FØLGER HOS DEG.
    kLEM

    SvarSlett